DFF

Danmarks Frie Fjernsyn

Engelsk ekspert advarer mod hård vaccine tvang i Europa

777 Views

// DFF 30.11.2021

Engelsk ekspert advarer mod for hård tvang og truslerom bøder og fængsel hvis man ikke lader sig vaccinere.  »Europas befolkning er ikke vant til at lade sig diktere« siger han og »Mange borgere vil reagere modsat,« lyder vurderingen fra Ben Kasstan, som er medicinsk antropolog og vaccineekspert på University of Bristol i Storbritannien.

Det skriver Berlingske.

I mange europæiske lande er der indført nye restriktioner, brug af vaccinepas og krav om, at store grupper, som fx sundhedspersonale og soldater, skal være vaccineret, hvis de vil gå på arbejde. Også mange arbejdspladser, både private og statslige, kræver passet. Det har ført til protester verden over, som fx i Holland, Østrig, Tyskland, Australien, og USA hvor store grupper har gennemført omfattende demonstrationer med titusinder af mennesker.

I Østrig skrues bissen på og der vanker bøder og muligvis fængsel, hvis man ikke tager stikket i landet. Østrig er et af de lande med lavest tilslutning til vaccinen. 

Men hvor langt kan et land gå?

“Pas på med for voldsom tvang, ellers taber I befolkningens opbakning”, lyder vurderingen.

De næste ugers udvikling i Europa og resten af verden, kunne være med til at afgøre, om flere vil følge Østrigs eksempel med ekstrem hård vaccinetvang.

»Jeg forstår godt, at det er tillokkende for en regering at indføre vaccinekrav. Jeg tror, at befolkningerne vil reagere ud fra omfanget af kravene. Vi ser, at mange lande har indført vaccinekrav til sundhedspersonale, og det opfattes som rimeligt. Men at tage det krav videre til hele befolkningen er meget mere indgribende,« siger Ben Kasstan.

Kilde:
https://www.berlingske.dk/europa/skal-europaeerne-tvangsvaccineres-europas-befolkning-er-ikke-vant-til-at

DFF is not responsible for other people’s opinions and might not agree in what they say. We cherish a democratic debate, where all viewpoints are welcome.

Leave a Reply

Your email address will not be published.